6/1: Hongkong-ön & Victoria Peak


Tsim Sha Tsui på dan, såhär ser Hongkong-ön ut på andra sidan utan alla neonljus. Idag ska vi över dit, vi skulle egentligen besöka Museum of Art som ligger här bredvid men de hade stängt på just torsdagar, sån osis. Så vi åkte färja över till andra sidan, satte oss på övre däck, kostar 2.50HKD och tog max 10min att komma fram, hur snabbt och smidigt som helst, och dessutom småroligt och med en fantastiskt utsikt.




När vi hade kommit över till Hongkong-sidan gick vi i riktning mot Hongkong-parken där vi skulle besöka ett konstcenter. Vi passade samtidigt på att vandra runt i hela Hongkong-parken, som inte är liten kan jag berätta för er. Det tog några timmar då man stannade lite ibland och fotade och tittade.

Vi besökte bland annat ett tehus/museum där de hade olika tesorter och tekoppar samt tekannor. Just då hade de en tillfällig utställning med kreativa/alternativa teset som är designade av konststudenter på högskolan. En mycket intressant och inspirerande utställning!

Det fanns en inomhus-fågelpark i parken som var gigantisk där exotiska och sällsynta fåglar flög fritt omkring inuti området. Det var fascinerande att få se de här egendomliga fåglarna på nära håll.


När klockan var runt 16 begav vi oss till tramstationen som skulle ta oss upp till Victoria Peak. Det kostar 25hkd för enkel och 36hkd för tur och retur. Turen tog ca 8min och det var mycket folk som ville åka upp, så det som tog lång tid var att köa. När vi väl hade kommit upp var det mer lugnt, vi delade upp oss och jag gick runt i de olika shopping mallen som fanns där uppe.

Vi hann se ut över Hongkong både innan det hade blivit mörkt och när det var becksvart och man såg de upplysta neonljusen från alla de höga byggnaderna, som ni kan se på bilden ovan.



Kommentarer
Postat av: Sum

OMG!!! SNART ÄR VI DÄÄÄRR!!!! ASSÅ OMGOMGOMGOMGOMG!! JAG LÄNGTAR SÅ MKT ATT JAG DÖÖR SNART!!!!! OMG!!!

2011-01-30 @ 20:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0