24/1: Nya inlägg är på ingång! ;D

Jag kom hem från vår lilla studieresa till Jian shui och Yuan yang förrgår. Igår firade vi tidigt kinesiskt nyår med Nordica personalen, så har inte haft någon tid att uppdatera bloggen här. Jag kommer först att lägga upp lite bilder från Hongkong resan, det kommer upp här imorgon. ;)

Jag blev lite småsjuk efter Hongkong-resan, sov för lite den veckan antar jag, kom hem sent på kvällarna och gick upp tidigt på morgonen för att hinna med så mycket som möjligt. Är nu fortfarande lite småförkyld och har en retlig hosta som vägrar att ge med sig. Jag köpte lite kinesisk medicin, typ örtte som man dricker som ska hjälpa mot både förkylning och hosta, står det på förpackningen iaf. Men jag har slarvat lite med att dricka den regelbundet eller enligt anvisningarna, kanske därför jag fortfarande inte är frisk. :P Nåja, så farligt är det inte, jag överlever, förhoppningsvis blir jag frisk snart,

Senare ikväll är det vernissage, en svensk konstnär ska ha en liten utställning på ovanvåningen på Nordica innan hon åker hem till Sverige igen om några dagar.

Förresten, till moster Fanny: Jag har fått ditt julkort nu, det låg på Nordica när jag kom hem från hongkong så det kom nog under veckan jag var borta. ;)



Det berömda risfältslandskapet i Yuan Yang. Jag älskar det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0