2/1: Hongkong tomorrow morning!

Hej! Hoppas ni har haft ett bra nyår!

Alltså jag kan inte fatta att jag ska till Hongkong imorgon! Det ska bli kul att få träffa mormor, morfar och min fasters familj, jag har inte varit i Hongkong sedan sommaren 2008. Då åkte jag, mamma, pappa och Sum, vi hade väldigt kul ihop även om vi grälade en del. Vi var dessutom i Japan en vecka den sommaren!

Nu ska jag alltså till Hongkong igen under mitt nyårslov, jag kommer att vara borta en vecka, kommer hem igen måndagen veckan därpå. Planet går kl.9.10 på morgonen. Det är jag, Frida och Malin som ska åka tillsammans, dock kommer jag att bo hos mina morföräldrar och de kommer att bo på hotell närmre centrum.

Vi har bestämt att vi ska åka härifrån kl.6.45, senast 7, vet inte riktigt hur lång tid det tar med taxi till flygplatsen nämligen. Bättre att vara där i god tid och ha checkat in.

Jag har inte planerat något den kommande veckan, kanske ska gå på några gallerier och konstmuseum, men det mesta har jag ju sett i Hongkong. Det är ju egentligen en shoppingstad så det lär väl bli lite shopping. Jag vill bara ta det lugnt antar jag, kanske ta några långa promenader på stan, i parker. Vanligtvis brukar vi åka på sommaren då det är asvarmt och man orkar inte vara ute, förhoppningsvis är det inte alltför kallt nu i januari så att man ändå vill vistas ute.

Jag har köpt en ny lång svart rock, det är ingen vinterjacka men då den täcker låren och rumpan så är den nog varmare än min nuvarande höstjacka. Så denna nya rock ska jag ha på mig i HK och så har jag köpt en ny stickad kofta också, som jag också har packat ner i resväskan. På tal om packning så är jag i princip klar, ska bara slänga ner det sista imorrn, som tandborste och tandkräm, typ, annars är jag redo att ge mig av.

Jag kommer nog att att kunna uppdatera bloggen även när jag är i Hongkong, för min faster har dator men jag vet inte hur ofta jag kommer att vara hos henne. Så kanske blir det bara några få inlägg den kommande veckan.

Nu ska jag ut på en kvällspromenad här i Kunming!
Ha det bra!

kram yingan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0