17/1-11: Uppdateringar efterlyses

Hej alla,

Jag är ledsen att yingan är så slö med uppdateringarna av bloggen numera, inte ens några korta inlägg om vardagen har hon gjort heller. Verkligen dåligt. Men jag ska förhoppningsvis snart slänga upp några inlägg om min Hongkong-resa som jag har lovat att göra, dock ska vi iväg på studieresa i övermorgon, så om jag inte hinner göra det imorgon så får det bli först på söndag då jag kommer hem på lördag.

Vi kommer att vara i YuanYang (osäker på stavning, återkommer senare med ett mer korrekt namn) där vi ska kolla in de kinesiska risfälten. Vi har hyrt en buss som ska åka från Nordica tidigt på onsdagmorgon, Aria och Sky från Nordica-personalen kommer att följa med oss. Förhoppningsvis kommer det inte att bli alltför kallt, men jag är beredd på det mesta och ska ta med mig en massa varma kläder och en stor filt samt dubbla jackor.

Jag är redan förkyld och hostar från och till, har gjort det sedan jag kom hem från Hongkong, vill inte bli ännu sjukare. Naturläkemedel-tabletter jag hade med från Sverige som ska hjälpa mot förkylning är slut, så idag köpte kinesisk naturläkemedel på ett av dem många apoteken. 10 påsar örtte som ska hjälpa mot både hosta och förkylning. Tänkte först köpa tabletter men så står det på förpackningen att man ska käka 4 tabletter varje gång och 3ggr/dag, jag är ingen hejare på att svälja tabletter så därför blev det flytande vätska istället. Som tur är så smakar inte drickan så illa. Det tänkte jag faktiskt aldrig på när jag köpte det, att det kanske kunde smaka beskt eller liknande.

Hoppas att det är bra med er alla och att det nya året har börjat bra ;)
Vi höres förhoppningsvis snart!

Många kramar
yingan


Ett litet smakprov (bokstavligt talat XD) före det längre hongkong-inlägget som kommer senare.
Här äter jag en varm och supergod eggtart! De är så sjukt goda, jag åt 5st på en vecka. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0