13/2: Dagens nonsens - Smaken betyder allt

Det är verkligen inget kul att vara sjuk, jag har varit förkyld och har hostat sedan veckan efter Hongkong-resan. En långdragen förkylning med andra ord, jag var nästan frisk när den sedan plötsligt blev värre och värst var för några dagar sedan när jag skulle sova. Så fort jag la mig ner började jag att hosta oavbrutet, så jag fick sitta upp och halvsova tills jag nästan somnade innan jag sjönk ihop och ner med huvudet på kudden.

Jag vet egentligen varför jag inte har blivit frisk ännu, det är för att jag inte har sovit tillräckligt. När jag var liten och var sjuk brukade jag alltid gå och lägga mig direkt, brukade sova från eftermiddag till kväll. Då blev jag snart frisk igen. Nu har jag sovit dåligt hela veckan i princip, inatt kändes det som att jag inte har sovit alls. Jag blir alltför lätt sjuk när jag sover för lite, det är nog för att jag inte tycker om att sova. När jag går och lägger mig ser jag alltid fram emot att vakna igen och börja på en ny dag.

Dessutom är det väldigt ljust i mitt rum nu tidigt på morgonen, solen är ju uppe innan åtta, så jag brukar vakna någongång mellan 7.30-8.00, sedan kan jag inte somna om, då går jag hellre upp än att ligga kvar.

Men det är iaf därför jag fortfarande är sjuk, det är jag ganska så säker på, för jag äter kinesisk medicin mot både förkylning och hosta nu, men det hjälper inte helt och hållet, jag måste helt enkelt bara sova mer. Jag tror att jag kan bli helt återställd på nolltid om jag bara sover 12h två dagar i rad. Min kropp fungerar dessutom inte som den ska när den får för lite sömn, alla signalerna blir fel och jag blir ofta illamående.

Nej, det är verkligen inget kul att vara sjuk, som om det inte vore nog, så har tungan tappat sin roll också, jag känner ingen smak för den delen heller! Ingenting smakar någonting, det är som att äta papp, supertrist. Ni som vet hur mycket jag älskar mat och hur mycket jag älskar att äta gott förstår nog att jag minst sagt lider på grund av detta. Att vara sjuk är en sak, men att inte känna smaken på det man äter är en annan, kan det inte räcka med bara det första?

Hoppas att smaksinnet kommer tillbaks imorrn.
Så tänk på det nästa gång ni äter. Njut av maten och smakerna extra mycket idag ni som kan känna dem.

Kramar
yingan

Kommentarer
Postat av: Sum

Plupp! :( krya på dig nu! och försök att pressa in en powernap under dagen <3

2011-02-13 @ 17:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0