29:e augusti: Utflykt till Cheng Jiang-lake


Den årliga utflykten till Cheng Jiang-lake, en sjö en bit utanför Kunming. Det är vi åtta+Petrus familj+Nordicas staff+två filmare som ska åka tillsammans. Vi ska vara där två dagar och en natt. Bussen hämtade upp oss kl.9 utanför Nordica denna lördagmorgon.


Familjen Brynte skulle också med.


Även Xiao Le, XiaoLin, och Nina.


Nya skor! Låga converse, fast falska :P Jag köpte dem igår, mina kinaskor är jobbiga att gå i eftersom ena spännet är sönder. Därför gick jag ner till skoaffären när mig och prövade några olika modeller. De här kostar 29 yuan. Vi får se hur länge de håller.


Jag vet inte om det är ett par killskor eller inte, för alla tjejskorna är så himla små, tårna kläms ihjäl där fram, ett par strl39 i Kina motsvarar kanske strl37 i Sverige eller nåt. Jag och mina stora fötter får nog hålla oss till killmodeller, de är lite dyrare men oftast också snyggare. ;)


Nu har vi lämnat centrala Kunming.





Hästvagnar


Förmiddagsbiljard.


Jag tycker att den här bilden ser så lustig ut, nästan arrangerad, alla med varsin huvudbonad men denna bild är så spontan den bara kan bli, tagen i förbifarten under bussturen.


Vackert landskap


Grönt överallt och lite längre byggnader än de i stan.


Gamla byggnader.


Cheng Jiang-lake! Gaah, här är så vackert!


Gustav på språng. De sa att det skulle tar 1.5h att åka hit men det tog snarare 2.5h... -_-


Vi möts av ett starkt solsken men det är skönt att det är varmt, passar fint när vi ska bada sen. ;)


Luo Fei och hans familj följde också med, han har en fru och två döttrar, här är han med sin äldsta dotter.
Hans fru har bott i Guang Dong ett par år så hon och jag snackade kantonesiska under bussresan, hon vet var man kan äta Dim Sum i Kunming! X3


Luo Feis dotter. Hon är så söt!


Kommentarer
Postat av: Sum

vilken söt liten flicka :D och vilka snygga skor! Jag är jätteavundsjuk :(

Det ser jättefint ut och att ni kan båda när det är september nu! Vattnet o stranden var jättefin! kul att ni gjorde en utflykt ;)

2010-09-07 @ 21:05:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0