Morgonmöte + mättande lunch


25:e augusti, morgonmöte på Nordica med XiaoRong som berättar mer om Kunming.


Efter mötet gick vi 8 tjejer till restaurangen precis mittemot Nordica. utanför står en trevlig servitris som hälsar en välkommen.


Trots att vårt sällskap inte är så stort så får vi ett eget rum, alltid mycket trevligare och mysigare ;)



Vi hade lite problem med att beställa in rätter, vi fick mestadels peka på de olika bilderna och det blev flest vegetariska rätter. Men mat fick vi iaf, och ris också. Så vi kunde känna oss lite duktiga iaf. ;)
Här har vi wokad svamp, alltså svamp är så gott i Kina, när ni kommer hit måste ni bara smaka svamprätterna här :D



Frasiga och underbart goda vårrullar, så långt ifrån chinabox-vårrullarna man kan komma.


Alla tar för sig av de goda rätterna. I den lilla trätunnan framför eleonor finns riset.


Mjuk tofu i en delikat och smakrik sås tillsammans med rödlök och röd paprika. Det är något speciellt med Kunming-tofun, den smakar annorlunda gentemot den i Sverige och Hongkong. Konsistensen skiljer sig också men framförallt smakar den ganska skumt, den smakar mer, jag är mer van vid den helt neutrala smaken som tofun har, Den jag brukar äta är mycket lenare. Fast den speciella smaken är lite beroendeframkallade, första biten är kanske inte så god, så man vill smaka en till för att vara säker på att den inte är god, men då plötsligt börja man att tycka om den här smaken, Sen kan man inte sluta äta den, åtminstone inte jag ;D


Favoriträtten kallas åter till bordet, de friterade kidneybönorna,


Till maten drack vi Yunnan te som också har en mycket karaktäristisk smak, liknar inget annat te jag smakat innan, och jag gillar det,


Typ den enda kötträtten, spicy chicken with vegetables, Sara E. favoritkyckling. Jag gillar salladslökarna XD


Bakom mig vetter detta gamla träfönster mot rummet bredvid där två äldre män satt och åt lunch dem också. ;)





Kommentarer
Postat av: sum

ÅH vad gott allting ser ut! :D

2010-09-04 @ 11:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0