Foreigner Street


Efter krånglet meed simkorten stack vi hem till oss och softade lite. Förutom jag och Viktoria som stack till posten för att skicka vykort och köpa frimärken. Jag skickade ett vykort till Sverige för 4.50 yuan, inte alls farligt, men det skulle ta 20dagar! 

Jag ville egentligen också skicka en liten souvenir som knappt väger 20gr men jag fick inte göra det i ett vanligt brevkuvert. Tjejen på postkontoret sa att det måste skickas som ett paket och det skulle kosta 100 yuan, så jag struntade i det, souveniren kostar typ 10yuan. Ledsen Sum, du får den en annan gång. :/



Vi bestämde oss för att vi att skulle ta oss till Foreigner street där det finns en massa småbutiker, barer och mysiga kaféer/fik. Och ja, det är hit alla utlänningar kommer. På vägen dit såg vi en skräpvagn förresten.


Och en fet hund.


För att kunna ta sig till Foreigner street måste man in i denna gigantiska rondell för mopeder, cyklar och gående. Rent kaos!


Det är inte lätt att fånga kaoset på bild men alla trängs i rondellen och jag har varit nära att krocka några gånger här men farten är såpass låg att man inte hade skadat sig ändå. Det är lika spännande varje gång att passera detta ställe ;)


Det blev indiskt ikväll. Vi gick till ett ställe som heter Ganesh där vi satt på övervåningen.


Det tog ganska lång tid innan vi fick maten och den var inte jättevarm heller. Vattnet fick vi i glas vilket är rätt konstigt eftersom man brukar få en hel flaska. Dessutom smakade det väldigt konstigt, jag var lite rädd att det var kranvatten så jag spottade ut det i glaset igen och drack flaskvattnet jag själv hade med mig istället.

Fast naanbrödet var ganska gott, tunt och krispigt, vanligtvis är de ju tjocka och sega men jag gillar denna variant mycket bättre. Speciellt de stora bubblorna som har höjt sig i brödet och som är sådär lagom bränt. Jag och Sara E. delade på en dagens rätt. Tur det ,för som ni kan de så är det ganska så mycket mat tillsammans med brödet.

Maten var helt okej förutom att den var ljummen.


Eleonor och Lotta delade på dagens vegetariska rätt.


Frida och Viktoria fick vänta extra länge på sin mat av nån konstig anledning. Viktoria fick gå till disken och påminna dem om att de hade beställt en chicken tikka masala. Deras mat var i alla fall varm.



Vi gick förbi ett par som hade gjort upp eld i kanten av trottoaren men vi såg inte vad de eldade. Kanske offrade de något till de döda. Vi stannade till och tog några bilder, sedan fortsatte vi hemåt för lite sömn.

Kommentarer
Postat av: Ann

Hunden är ju inte fet Yingis:)! Det är en chow chow, den har mycket tjock päls och blå tunga! /Ann, hundexperten

2010-09-02 @ 20:00:56
Postat av: yingan

förlåt ann, jag skäms, förlåt hund, du är inte tjock, inte enligt hundexperten iaf. Du kan sluta banta nu. Jag ska mata dig med korv och bakelser. ;)

2010-09-06 @ 05:06:20
URL: http://yinganikina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0