7:e September: Förmiddagspromenad längs med GLP




Denna förmiddag ägnade jag mig åt en promenad längs Green Lake Park. I söndag vandrade jag bara runt i själva parken, nu ska jag gå runt den istället och se vad som finns runtomkring. Här går jag in på en tvärgata med uppförsbacke.


Jag hittade en massa folk utanför denna byggnad. Jag tror att de som är här idag söker efter ett arbete för det står typ "De kompetenta/begåvade/talangfulla (detta ord har olika betydelser) marknad. Kanske sitter det arbetsgivare där inne som vill anställa nytt folk.


Jag gick förbi ett bageri. Jag var bara tvungen att fota det, det är ju faktiskt ett bageri! :P


En japansk restaurang, låter det som i alla fall om man ser på namnet, men när jag läste menun utanför stod det att de serverar pasta. :S


Ett klassiskt kinesiskt tehus.


Vackra Green Lake Park.


Många vita näckrosor.


Vore kul att åka runt sjön på en sån här.


Förmiddags-Tai Ji.


De i vitt är mästarna.




Jag har börjat att tycka väldigt mycket om träd, det finns många olika träd här i Kina, och jag finner detta vackert och det har en intressant form.


Det stora lyxiga hotellet och 5-stjärniga (?) vid Green Lake Park.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0