Slö Blogg


Vindsnurran jag fick av Sum klarade sig hela vägen från Sverige till Kina, oskadd, ett mirakel med tanke på att den låg hopklämd i min väska.



Jag vet inte om folk har tänkt på det när de läst min blogg men jag ligger ganska så mycket efter. Det förra inlägget är egentligen från den 24:e augusti. Det är för att jag inte började att blogga förrän jag kom till Kunming då vi inte hade nån internet i Beijing.

Jag försöker att komma ikapp så snart jag kan men jag har så jäkla många bilder och jag vill typ ha med alla, så det är därför det tar ganska lång tid för mig att få ihop ett inlägg. Fast det är nog bara nu i början som det kommer  att vara så många bilder, ju längre tiden går kommer man att vänja sig vid allt som finns. Därför som jag försöker att ta bilder på det som jag fortfarande finner är intressant eller ser för första gången.

men jag tycker att det har varit väldigt roligt att ta de här bilderna, alla kanske inte är så bra och jag redigerar dem inte innan jag lägger upp dem. Men jag är ju ingen professionel fotograf heller, jag vill mer visa min vardag i Kunming och vad som händer här borta. Jag vill tacka min bror så mycket för den superfina systemkameran jag fick i julklapp för 2år sedan. Jag har aldrig fotat så mycket som under 2010 och kommer att fortsätta att göra det, så är tanken iaf. ;)

Jag pratade ju om en konsert i förra inlägget och den äger alltså rum imorrn, så hela veckan har vi övat och repat på denna. Imorgonkväll är det dags och det ska bli riktigt kul att få se hur kineserna reagerar, tycker och tar emot oss. 
Tyvärr känner jag mig lite krasslig just nu, halsen är lite sisådär, jag drack ljummet vatten med honung i imorse. Jag tror att jag är på väg att bli förkyld också, näsan rinner lite, jag har tagit två Sinova-tabletter som jag köpte i Sverige, ett naturläkemedel som ska lindra förkylningssymptom, hoppas att den hjälper något.

Det är väl antagligen för att jag har sovit för lite de här veckorna som kroppen nu säger ifrån lite, eller så kan det också bero på den dålig luften här som försvagar immunförsvaret, eller en kombination av båda. Jag ska ta och sova mer, imorrn har vi lite sovmorgon och på söndag plus måndag är vi lediga, då ska jag ta det extra lugnt.

Önska mig lycka till på konserten!
Jag berättar mer om den när jag är klar med inläggen mellan 25/8-2/9 :P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0