Morgonpromenad


Eftersom vi inte har några cyklar ännu så promenerar vi till Nordica, det tar inte mer än 25min och så hittar man något nytt varje dag man går på gatorna i Kunming. Här är tre affärer precis snett mittemot vårt port. Från vänster: En kopieringsaffär, en klädaffär och en som säljer nötter och frön.


En minibuss, sådana finns i Hongkong också men de ser faktiskt modernare ut de här.


En man med vagn som säljer frukost, det ser sjukt gott ut! Det är någon typ av pannkakor. Rullande frukost! ;D


Han säljer även omelettpannkaka ser de ut som. Detta måste jag pröva när jag har sovmorgon någon dag så att jag hinner komma ner och köpa det. Just nu äter jag typ bröd och yoghurt varje morgon vilket blir lite trist i lähgden.


Stora pannkakor som är gjorde på ris eller majsmjöl tror jag, De stora vita och brunaktiga brödbitarna vet jag inte heller riktigt vad det är eller hur det smakar men jag återkommer med ett smaktest om någon vecka kanske ;

Ett parasoll mitt i korsningen?!  Skumt eller?



En rad skoputsare, denna syn påminner mig om turkiet där mina föräldrar fick sina skor putsade av en gammal gubbe i antalya.


En vanlig tidningskiosk. Det finns hur många olika sorters tidningar och magasiner som helst, inte minst en massa olika mangatidningar! Jag ska nog ta och köpa en snart för att på samma gång lära mig lite mer kinesiska.  ;)


Populärt snack i Kunming: kycklingfötter. Det låter kanske äckligt men smaken är inte så illa som man kan tro, jag har testat det, inte i Kunming men i Hongkong.


Rostig dörr i närheten av Nordica.


jag har ingen som helst aning om vad detta är. Någon som vet? :S




Kommentarer
Postat av: Ying

vagnmaten ser riktigt gott ut :D

2010-09-03 @ 19:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0