Mat före bad


Bordet var dukat och maten stod framme när vi anlände till hotellet.


Alla slår sig ner på de små tygklädda pallarna runt det låga kvadratiska bordet.


Tre rätter och en fisksoppa.


Fler rätter kom in efter hand, här har vi grön paprik med fyllning, mjuk men jättegod. Bakom har vi kinesisk sallad och ägg, det var nog min favorit bland dagens smårätter.


En stor stor skål med fisksoppa, färsk fisk som är fångad från sjön. Jag drack nästan inget av soppan utan åt bara av fiskköttet. Det smakade inte så mycket men jag har längtat efter att få äta fisk, det är det godaste köttet jag vet. Hemma i Sverige äter jag fisk flera gånger i veckan, men i Kunming äter man sällan fisk för det är ganska så dyrt att beställa in en hel fisk till middag,


Här kommer servitrisen in med ännu en rätt, chips! Men det är inte potatischips, den är gjord på någon rot som jag inte vet namnet på. Den var inte så salt och oljig vilket jag gillade.


Vill man ha ris får man resa på sig och sleva upp det från de här två svarta grytorna på bordet bredvid.


Det var ris blandat med stekt potatis, annorlunda och jättegott, speciellt den stekta potatisen, Det kanske man borde pröva i Sverige också? Varför välja när man kan få både och? ;D


Många som trängs runt ett litet bord, mysigt eller obekvämt?


Såhär såg "restaurangen" ut, den tillhör nog hotellet eftersom vi åt både lunch, middag och frukost här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0