Marknadsvandring: Del 2 - Kött

Såklart fanns det en "köttavdelning" på marknaden men rått kött på långa bord och flugor som svärmar kring dem.


Här är ingången till den stora köttmarknadsdelen (det finns en till). Det finns nog inte mycket du inte kan hitta här i köttväg.


En av många trötta försäljare. Är det där en hästsvans?



Försäljaren eller kunden(?) skär upp ett stort stycke kött.


Korvstoppning.




Bord efter bord med alla sorters kött.


Det ser ju inte jättefräscht ut, jag vågar nog inte köpa kött här, inte till en början iaf, å andra sidan så äter jag kött så sällan numera.


Rått.


Tillagat och färdig att stoppas i mun.


En typ av kinesisk torkad korv gjord på anklever och fett tror jag. Vi brukar äta det hemma ibland, den är ganska god till ris då den är väldigt smakrik. Lite söt men den har fortfarande en tydlig köttsmak.


Marinerade köttbitar, grönsaker och nudlar. Det verkar som att den mesta maten är röd här i Kunming, i princip all marinad innehåller någon typ av chili. I affärerna finns det inte många såser eller marinader som inte innehåller den lilla röda starka.


Hela kycklingar med benen kvar på.




Torkade hela ankor.





Även levande djur säljs på marknaden. Fast de slaktas väl på plats först innan man tar med sig de hem. Pinfärskt kött eller?


Även de här stackarna har ett olyckligt öde till mötes.


Några av deras avkomma ligger kanske i någon av dessa backarna.
Det finns många olika sorters ägg att välja bland, från höns eller anka, färska, marinerade eller inlagda etc.

Kommentarer
Postat av: Sum

usch jag hade aldrig velat gå där :(:( TYcker dem i hongkong är hemska ngo! :(

Hur är det därborta nu? Du smsa oss så sällan! Saknar dig! Kanväl ta o svara på mitt mail när du har tid! Stor kram från lilla syster.

2010-09-17 @ 17:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0