Marknadsvandring: Del 3 - Grönsaker



Sortimentet på grönsaker på marknaden är verkligen stort och brett, man kan hitta det mesta här!


Inomhusmarknad med bara färska och goda grönsaker.



Henne köpte jag smågurkor av, de äter jag till morgonen varje, saftiga och knapriga är dem!


Olika marinerade eller inlagda grönsaker (som pickles) i röda hinkar, säljs nog hekto- eller kilovis.


En korg med squashliknande grönsak, jag tror att man brukar koka soppa på dessa.


Och så går vi ut igen.


Utomhusmarknaden är mycket större, består av flera gator som längs båda sidorna bara säljer grönsaker. Alla grönsaker är fint upplagda på rad och vissa sköljer dem vilket gör att de ser mer tilltalande och färskare ut.


Det finns sjukt många olika sorters sallader i Kina, så vill man vara hälsosam är detta faktiskt ett jättebra ställe att leva i.


Ett majsstånd. Tjejen maler de kokta majskornen till majsröra, i malningsmaskinen bredvid har vi malda bönor.


Den klassiska vågen används fortfarande av många i Kina.


Det är bara att välja och vraka!


En annan inomhusmarknad med en hel del märkliga grönsaker, vissa av dem har jag aldrig sett men det återkommer jag till i ett annat inlägg.


Världens största svamp?! Svampsorter finns det också många av i Kina, vilken tur, för svamp är så sjukt gott!


Och så avslutar vi inlägget med några håriga bönor!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0