Marknadsvandring: Del 5 - Fisk och skaldjur



Trots att Kunming inte är någon hamnstad kan man få tag på färsk fisk och skaldjur på den lokala marknaden här.


Dessa säljs i stora vita frigolit boxar staplade på varandra.


Det fanns krabbor.


och räkor.


Bläckfisk har vi till vänster, fryst nyfångad fisk till höger.


Någon som ska laga fisk till middag ikväll. Bjud hem mig vetja, jag älskar fisk och det var längesen jag åt det. Har nog inte ätit det sen jag kom till Kunming, förutom fisksoppan men det fiskköttet smakade knappt något. :P



När jag såg de här firrarna hopträngda i den lilla metallboxen var jag inte lika sugen på fisk längre.. :/






Fiskarna rensas på plats när du köper dem.


Sniglar?


Paddor? Undrar om de klarar av att hoppa ut från buren.
Det fanns alltså ganska mycket som marknaden som vi vanligtvis inte har på matbordet, vissa av dem vågar jag nog inte ens pröva, som de på den här sista bilden.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0