Marknadsvandring: Del 6 - Mat på marknaden


De här små stekta tofubitarna är väldigt populära som mellanmål hos kineserna, jag ser folk som äter dem lite då och då på stan.


Här säljer man pickles.


Gaah, de här ser så goda ut, chinese buns! Jag tror att det är köttfyllning. Hälsosamma är dem också, dessa ångkokas ;)


Tunna kryddade köttskivor med knaprigt skinn, tillsammans med lite potatis. Dessa däremot är inte så hälsosamma, mycket fett, men äter man lagom så är det nog ingen fara, som med allt annat.


Också tunna köttskivor, här i en annan marinad, som förmodligen innehåller soja.


Kö till ståndet som säljer hela ankor.


Här ser ni ankorna upphängda på rad.


Här är vanlig grillad kyckling tror jag.


Stora tunna vetebröd, den till höger med salladslök, de ska tydligen vara väldigt goda, enligt pappa min. ;)
Jag får ta och smaka dem nästa gång.


Med tanke på den gula färgen så tror jag att detta är majskakor, nu är det en ostekta sidan som jag har fått med på bild här. Men när de är färdigstekta är de gyllenegula och de ser riktigt smaskiga ut.


En liten avslutningsbild, torkade kryddor, bönor och ris, i regnbågens alla färger, jag hade kunnat köpa lite av allt om jag bara visste vad man använde allting till och hur man tillagar det.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0