Lunch med Nordicafamiljen



På Nordica är man som en stor familj, och det gillar jag verkligen. När vi ska ut och käka lunch så får alla i personalen följa med, även kocken och vakten. Med följde också Petrus och hans familj, Nina, XiaoLin, Luo Fei, Xiao Le( och Xiao rong.


Här är vakten som har jobbat på Nordica hur länge som helst.


Vi gick till en restaurang i närheten som serverade muslimsk mat.


vi fick ett eget rum då vi var ganska många i sällskapet.


Men alla fick inte plats runt ett bord så vi delade upp oss i två, här är det ena.


Och här är det andra, den tomma pltsen mellan Luo Fei och Sara e. tillhör moi.


Friterad eller stekt majs, supergott!


Lite sparris.



I förgrunden har vi gurka med stark dippa, till höger om har vi friterad getost med kryddippa. Två tallrikar bakom denna är det en rätt gjord på aubergine, den är rätt stark men så sjukt god. Aubergine måste vara min favoritgrönsak. Min mamma gör världens godaste rätter med aubergine! :D


Kyckling med grönsaker och bakom har vi den populära rätten friterade kidneybönor. Jag tycker att den är ok, är inte alltför förtjust i friterat medan mina klasskamrater gillar den riktigt mycket.


Iron grilled beef with vegetables


Friterade pumpakakor.


I den stora grytan mellan helena och martin har vi strimlade mushrooms, också rätt starkt men också rätt gott. ;)
Oj, detta börjar nästan att bli en matblogg. :P Men den kinesiska maten är ju så annorlunda jämfört med den västerländska, och SÅ god! Därför måste den dokumenteras och betygsättas.


Restaurangen hade ett stort akvarium med massa söta firrar. X3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0