26:e augusti: Våra första lektioner


Idag ska vi hämta ut pengar innan vi for till Nordica, här cyklar jag, Lotta och Frida tillsammans mot bankomaten. Vanligtvis brukar jag cykla i förväg, jag älskar att cykla i Kunming trots trafikkaoset, Men man vänjer sig och kommer in i det ganska snart och då flyter det på. Fast det bästa med att cykla i kunming är att det är så himla lätt, det blåser inte, man kommer fram på nolltid (förutom när det är uppförsbacke, som den långa branta backen borta vid Foreginer street).

Än har jag inte åkt buss eller minibuss en enda gång då jag har kunnat ta cykeln dit jag behöver gå. Så man är lite miljövänlig också. ;)


Jag poserar med min nya cykel utanför Bank of china. Någon som är tillräckligt uppmärksam som ser att spännet på min vänstra kinaskor är sönder ;P Jag prövade att tejpa fast den men det gick inte så bra...


Våra första lektioner! Vi gör en olika typer av kroppsövningar ihop som bland annat handlar om att samla och behålla fokus.


Här planerar vi för den kommande konserten. Brainstorming är det som gäller, fram med alla crazy ideas! Vad ska vi ha med i programmet för vår välkomstkonsert den 4/9?

Den kommer att innehålla sång, musik, dans och en monolog, Titeln är: This is us! The new scandinavian group!



Både kropp och hjärna har fått jobba hårt idag, så hela jag behöver energi. Förutom lunchen på Nordica köpte jag en liten sojabönsdricka.


Här köpte jag min sojabönsdricka, det här lilla ståndet ligger snett mittemot Loft-området där Nordica finns. Alla som jobbar där är hur trevliga som helst. De har en massa olika drycker, den vanliga som är gjord på gula bönor, sen har de svarta bönor, gröna bönor, röda bönor, majskorn och jordnötter. De sista två har jag inte prövat men det kommer nog inte att dröja alltför länge innan det händer.

Jag älskar det här stället för att de gör drickan för när du beställer den, så den är alltid pure fresh! Det är en väldigt enkel, men nyttig och framförallt god och populär dricka i Kunming. De mixar helt enkelt bönor med hett vatten och vill man kan få den sötad med lite sirap. Jag gillar den den naturella smaken av bönorna. Ett lager av bönskum lägger sig på toppen och det under är härligt krämig och smakar mycket bönor. Min nya favoritdricka ;D

En liten kopp kostar 2yuan, mellan 2.5yuan och en stor 3yuan. En stor är verkligen stor eftersom den är så mättande, så jag brukar bara ta en liten eller en mellan.
Om ni vill smaka så pröva att mixa blötlagda bönor med lite kokande vatten hemma tills det börjar skumma. Söta den efter önskeget behag. :)

Kommentarer
Postat av: Sum

Vadd gott det ser ut! :D Jag vill också ha soyaböndricka! Det var rea på bokia på caroli så jag köpte också två tuschpennor :) och en pocket!

2010-09-05 @ 18:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0