Kött- och grönsaksmarknad


Efter att ha varit på Foreigner Street delade vi tre på oss, Lotta och Frida cyklade hem och jag gick vidare på en annan gata eftersom jag inte hittade något som passade mig på FS. Istället hittade jag en Kött- och grönsaksmarknad, en kinesisk saluhall typ.


En trött grönsaksförsäljare




Köttmarknadsdelen. Ser kanske inte jättefräscht ut.


En gammal dam köper tofu till middagen ikväll.


Tofun skars upp i mindre bitar inte den säljs,


Färdiggrillat/tillagat kött som kyckling och anka fanns också. Bara att väga upp och sen värma det hemma.


En massa olika grönsaker, vissa mindre förekommande i sverige, som lotus och rättika. Längst till vänster har sötpotatis.


Man kan också köpa med sig en hel kyckling hem, slaktar gör de nog på plats.




Många sorters olika kinesiska sallader och kål.




Den gata ligger precis utanför marknaden och här hittade jag lite kläder som jag gillade.


Fortsätter man gatan ut kommer man till den vackra Green Lake park, fler bilder på den får ni en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0