I "mitten" av Kunming


Nu är vi här och det kan inte ha tagit mer än 30min att promenera hit, ca 15min om man cyklar. Så det är inte inte så långt bort från oss ändå.


Det är ändå mycket växlighet i Kunming men man tänker inte på det så ofta. Det finns många småparker i alla delar av stan och det planteras väldigt mycket blommor och buskar överallt. Här på bilden kan ni t.ex. se en stenbänk med ett träd i mitten. Dock kompensera det ändå inte för den dåliga luften där, folk måste köra bil mer sällan.


Här är hindrena jag pratade om i förra inlägget.


Stora, höga och nya byggnader.


En liten oas i mitten av mitten.




Två stora dammar med guldfiskar. Jag älskar de här fiskarna, de är så vackra.


Ett gigantiskt supermarket, jag har inte varit där ännu men ett besök är inplanerat!


Vi letade efter lite mat, det skulle finnas mat på 6:e våningen i ett av de störa köpcentrarna så vi gick in för att ta oss en titt.


Många våningar.


Vi åkte högst upp men hittade inget som passade oss, det var mest kaféer som serverade desserter och kaffe, vi har mer lunchsugna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0