Green Lake Park: Platsen för Tai Ji


Den här mannen verkade inte så road över att jag tog bilder på honom medan han utövade sin morgon Tai Ji.
Tai Ji är en mycket populär sport(?) i Kina och utövas av framförallt äldre människor, den stärker bland annat andningen och balansen. Det är absolut ingen enkel sport utan tar många år att bemästra den väl, så stort tålamod krävs om man vill lära sig Tai Ji.


Han här hann inte reagera när jag tog fotot, annars hade nog också han visat sitt missnöje med fotandet. Men jag smygfotar i alla fall inte, jag står ganska nära och knäpper som om det vore det mest naturliga i världen att göra. :D


Här är dock lite smygfotografering bakifrån. :P


och ännu en, men henne ville jag verkligen inte störa, hon såg så koncentrerad ut.


Man håller sig i form med Tai Ji!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0