Green Lake Park: Näckroshavet

Jag vet inte hur många bilder jag tog på näckrosorna och näckrosbladen som bokstavligt talat täckte sjön, det är så vackert. Känslan går inte att beskriva, man måste vara här och uppleva den IRL. Ibland kunde jag inte sluta att blicka ut över näckrosorna, så fina är dem.






En vit näckros som inte är helt utslagen ännu. En vit pärla i det gröna myllret.


Grön "skog" på vatten.








Fler näckrosor bredvid varandra och gigantiska näckrosblad, kan det bli bättre?


Någon som ser den svarta pricken i rosens mitt? Det är en geting som precis i det ögonblicket håller på att pollinera blomman.






Även knopparna är vackra på sitt sätt.









De har väldigt långa stjälkar och den fortsätter ända ner till sjöns botten, fantastiskt att den kan hålla sig så rak och upprät ändå.



En liten näckrosbladsklunga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0