Green Lake Park: Dans och träning

På söndagarna kommer extra många människor till Green Lake park och det är många som tränar och dansar tillsammans i smågrupper. Det är väl egentligen en kombination av både och, för det verkar både vara improviserad dans och lite gympaövningar emellanåt. De flesta som dansar är medelålders kvinnor men det är fritt fram för alla att deltaga om man vill. ;) De som leder själva träningen eller dansen är däremot män, vilket är lite komiskt, de sticker ut väldigt mycket i mängden.


Här har vi dansgrupp nummer ett.


Och så vrider vi på hela kroppen och sträck ut armarna ordentligt!


Graciös dam i svart klänning.


Här är den mycket feminina mannen som ledde denna dansgrupp, han hade till och med kjol/minoritetsfolkdräkt(?) på sig. Hans rörelservad också extremt feminina.



Dansgrupp nummer två som använde solfjäder i sin dans.



Dansgrupp nummer tre som dansade mycket i ring.


Händerna högt upp i luften och klappa i takt till musiken tjejer!




Det är så roligt att titta på, de har verkligen kul på riktigt.


En ung kille i keps som kan varenda rörelse till dansen perfekt.

Här har vi honom igen. Jag har filmat de flesta grupperna men jag vet inte hur man lägger upp dem här, jag tror att jag först måste förminska filerna något. Sedan är det nog youtube som gäller och en länk till den sidan, kanske? Någon som vet bättre än jag? ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0