Fiskdamm!




Innan jag kom till Carrefour gick jag förbi denna fiskdamm med en massa koifiskar i. De verkade hunriga :/




De är så vackra och fina, de här fiskarna, jag har älskat dem ända sedan jag var liten. När jag var liten letade jag alltid efter dem i dammarna eller parkerna i Hongkong.


Ett matstånd och kombinerad restaurang mitt på torget. En gammal man på cykel som handlar lunch.


På torget fanns också de här vackra stolarna i brons. Varning när det är varmt ute, sitt inte på dem om du inte vill bränna rumpan. :P (i tried, that's why I know XD)


Den här ryggstolen hade ännu fler detaljer, den hade jag velat ha som en tavla hemma. Påfåglar och träd var populära motiv förr.


Lite längre fram ligger Carrefour. Det var ungefär lika stort som Walmart, 2 gigantiska våningar med allt möjligt. Från kläder till mat, samma koncept som ICA Maxi eller Coop forum i Sverige. Jag handlade en massa grönsaker här, det var hur billigt som helst. De hade lite billigare frukt här också, så det plockade jag på mig. Det var tungt att bära hem alltid, nästa gång tar jag nog med mig cykeln. ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0