Den långa hemresan i bilder


Dags att tar farväl av Cheng Jiang-lake. Hemresan tillbaks till Kunming tog ca 2,5h, så innan vi begav oss stannade vi till för att köpa vatten.


Förutom Sara och Eleonor som köpte varsin glass med röda bönor, deras nya favoritglass. ;)


Jag tog oerhört många bilder på bussresan hem. Jag har valt ut en del av dem och tänkte visa dem som ett bildspel här nedan utan bildtext, de får tala för sig själva.
Med de här bilderna kan ni se vad jag fick se under min resa och hur den aldrig blev tråkig när att man satt i en liten buss som skumpade fram i hög fart genom Yunnan provinsens höga berg och djupa dalar.

























































































































...Och så var vi hemma igen.

Men än är dan inte slut, på kvällen kl.20 hade vi vår först English Corner på Nordica där vi snackade engelska med kineser. Det kom ändå en del folk, salen var full av ljud och alla försökte överrösta varandra. Efter 1.5h "skrik" var man röst helt slut... 'host'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0