Green Lake Park: En park full av liv och rörelse

Denna söndagmorgon begav jag mig alltså till Green Lake Park, en gigantisk park bara 15min från vår lägenhet, Jag vet inte hur stor den är men det tog mig dryga två timmar att gå igenom hela parken, dock gick jag ganska långsamt och fotade emellanåt men ändå, stor är den! Det var strålande sol, vilket gjorde att många bilder blev alldeles för ljusa men inte ska man klaga när man befinner sig på en sådan underbar plats. Just på söndagar brukar det vara extra mycket folk, såväl gamla som unga, barnfamiljer, alla kommer hit för att njuta av både vädret och den vackra miljön. Jag kunde inte göra annat än att smälta in i det lugna och harmoniska. I två timmar strosade jag alltså lugnt runt i Green Lake Park.

Jag tog som vanligt för många bilder, känns det som iaf, så jag får dela upp dem i olika kategorier för att det inte ska bli alltför många bilder i ett inlägg. Det här första inlägget är mer allmänt om Green Lake Park, hur parken ser ut och vad som finns här. Sedan kommer några underkategorier, missa inte dem. ;)



Det finns flera ingångar till Green Lake Park, jag valde den som var bredvid yunnans tekniska museum. Och såhär ser det ut när man kommer in,


En liten karusell med plats för bara en person står precis innan ingången


En stor, bred och ren väg för alla som vill strosa runt i lugn och ro utan att behöva trängas.


En av de många försäljningsständerna i parken, de flesta säljer snacks, dricka och leksaker,


Green Lake Park står det på stenen






Man kan åka båt runt i sjön också...


...Eller den här typen av båt, om man vill.




Folk som samlats för att träna ihop.










Vissa av bänkarna har djurskulpturer som stomme, här är bland annat katter, det finns även ankor som ser exakt ut som Kalle anka.






Här står ett band och övar och spelar ute i det fria.




Försäljningsgatan med några småbutiker.






Här kan man få ångkokta majskolvar, jordnötter eller honoungsrostade vattenkastanjer


Mitt emot försäljningsgatan låg marknadsständerna som säljer sjalar, dockor, kammar, smycken etc.





Här är några små matställen, perfekt takeaway-mat som man kan ta med och sätta sig ner på en bänk varsomhelst i parken.


Jag köpte ett bröd med söt blomsyltsfyllning.













Karta över Green Lake Park.



Jag tror inte att de gifte sig på riktigt, det var nog ett reklamjobb de höll på att göra här.








Bambu i massor.




Vanligt att man ristar tecken på stammarna,


Ett torn mitt i alltihopa. Var kom det ifrån?:P






En stor anka, mycket större än de i kanalen hemma i Malmö.


Så vackert.








Nu kände jag för att lämna Green Lake Park för den här gången och röra mig in mot stan.


Kommentarer
Postat av: Sum

En väldigt idyllisk och harmonisk park :D We like!

2010-09-12 @ 13:30:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0