El Salvadore

El Salvadore är ett kafé på Foreigner Street som många utlänningar besöker. Jag har varit där en gång, Sara och eleonor är typ stammisar där nu. Men de har västerländsk mat och goda shakes,  smoothies och desserter, Idag skulle vi sätta upp affischer till vår konsert på stan, och Foreigner street är ett jättebra ställe att göra det på, många som passerar här och det finns många barer och kaféer som har anslagstavlor/väggar för just sådana evenemang.


Så här ser affischen till vår välkomstkonsert ut, det är jag, Sara E. och Eleonor som har designat den. Den är typ tvådelad, den vänstra sidan är kinesiska och den högra engelsk. Den är rätt enkel men vi hade inte så mycket tid på att göra klart den så det passade bra med en enklare affisch den här gången iaf.



Eftersom vi ändå var på Foreigner Street passade vi på att käka här också. Vi skulle äta på El Salvadore men medan jag väntade på Sara och Eleonor som gick (jag cyklade) så köpte jag en liten omelettliknande wrap med majsfyllning.


Sara beställde in en milkshake, jag en smoothie och Eleonor en icetea som Sara fick smaka på.


Både Sara och Eleonor åt pasta med pesta och oliver, De sa att den var fantastiskt god.


Jag valde däremot stekt ris på japanskt vis, inlindad i en stor omelett och man fick ketchup till den. Riset smakade inte särskilt mycket men omeletten var god,


Till efterrätt åt Sara banana split som hade räckt till minst 3 personer, så mycket glass, banan och grädde var det!

Efter maten var det dags att jobba, vi gick runt typ hela Foreigner Street området och satte upp våra 10 affischer. Vi fick ganska många nej i början men vi hittade ändå tillräckligt många ställen som vi kunde sätta upp dem på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0