cityhunt



Efter vår maffiga lunch skulle vi få utforska Kunming. Helena och Martin hade förberett en lek åt oss, som de kallar för cityhunt. Vi fick en karta över centrala Kunming och två papper med en massa frågor och uppgifter som vi skulle antingen besvara eller utföra på stan.

Vi delades upp i 4 grupper, jag hamnade med Lotta. Deadlinen var kl.18, vi hade alltså 4h på oss att klara the mission. Vi skulle bland annat cykla till McDonalds och käka glass och göra armhävningar utanför. Ett annat exempel är att cykla till green lake park och räkna kärlekspar samt gå tre varv runt den lilla ön i mitten av parken. Eller räkna alla trappstegen upp till Yunnan university, vi fick det till 95 trappsteg.

Jag fotade inte så mycket den här dan efter det mesta spelade in som film på Lottas kompaktkamera för att senare kunna bevisa att vi utfört uppdragen. Men jag tog iaf bilder på guldhästens och kycklingens portar. På bilden ovan har vi guldhästens port och under kycklingens då. Vi skulle springa fem gånger mellan dessa portar. Det var den enkla biten, det tog väldigt lång tid innan vi hittade själva portarna,´efter att ha frågat några kineser fann vi dem till slut.  


Kycklingens port, mitt i centrala Kunming.


Vi hann tillbaks till målet, som var Martins och Helenas lägenhet, de bor 5vån ovanför oss, innan klockan hann bli 18.


Men det gjorde inte alla grupperna. Sara E. och viktoria gick vilse och ingen visste var de var. När de frågade kineser om vägen pekade dem utanför kartan. Hmm, hur långt cyklade ni egentligen? ;P


Men de hittade hit till slut, Bara 42min sena. En något trött Sara?


Dags att räkna poängen och utse en vinnare.
Här spelar alla upp sina videor på Martins dator så att de enväldiga domarna får se att man faktiskt har klarat av uppgifterna på papprena. Det var inget lag som utförde alla uppdragen så dem som fick flest poäng vann. Och det råkade faktiskt bli jag och lotta, jag blev lite förvånad för vi hoppade ändå över ganska många av uppgifter efter vi inte hann till de olika platserna.

4h låter kanske mycket men när man letar efter något i en stad som man inte känner till så väl och man inte kan kommunicera med människor så väl heller så är det faktiskt ingen lätt uppgift. :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0