4:e September: Konsert - "This is us!"


Vår stora plansch på den stora skylten utanför Nordicas port. IIhhh, så spännande, undrar hur många som kommer ikväll? Vi har ju satt upp affischer på Foreigner Street men hur många läser dem egentligen?


Just nu är det ganska så tomt, men det är ju mer än en timme kvar tills konserten börjar.


Vi värmer upp lite backstage.


Frida hittade en klassisk kinahatt och fick till en otrolig min mot kameran.


Viktoria ville hellre posera med sin fiol.




Vi värmer upp med olika övningar, och vi använder både kropp och ansikte.


Sarorna mjukar upp sina käkar.


Viktoria leker lejonkungen?


Och så lite massage för att mjuka upp de sista musklerna i ansiktet. Snart dags att sjunga för fulla halsar!


precis innan konserten, alla börjar att bli lite smånervösa. Hur ska detta gå?


Det börjar att droppa in lite folk nu.


Xiao Le och Luo Fei var redan på plats.


Melody och Michelle kom för att hjälpa till samt stödja oss.


Gaah! Fullsatt + en massa människor som står upp. Detta var över förväntan, men otroligt kul. Så många kineser som ska se oss uppträda! Efteråt fick vi veta att det kom över 150 pers. ;)

Jag har tyvärr inga bilder från själva konserten, eftersom jag medverkade i den hela tiden, men Luo Fei agerade fotograf. Han har lagt upp några bilder samt en artikel på Nordicas hemsida: http://www.tcgnordica.com/2010/08/31/this-is-us/.

Konserten gick jättebra, det var många som tyckte att vi var bra och vi gjorde inga större fel eller så. Det var faktiskt riktigt roligt att stå på scen, inte ens när jag tittade ut mot publiken kändes det läskigt eller nervöst. Kanske för att det var lite mörkt men jag trivdes med den kinesiska publiken.

Efteråt kom det fram en massa människor som ville prata med oss, det var jätteroligt. Frida och Sara F. som dansade fick en invite om att träna dans ihop med ett par kineser.



Direkt efter konserten, vi har haft jätteroligt, fick till och med varsin ros, eller jag fick två, det blev några över. ;P



Tack till Martin och Helena som hjälpt oss så mycket med denna konsert.


Beundrare till Sara och Eleonor?



Frida och söta Melody.


Jag och Melody. (Kolla, två rosor XDXP)


Gruppfoto!


Spexfoto


Och spexfoto nr 2

Humöret var på topp hela kvällen, speciellt efter konserten, jag har verkligen haft jättekul trots att jag inte medverkade aktivt i alla numrena men vi har haft roligt ihop. Jag ser fram emot att göra fler konserter i framtiden. Nästa blir en minikonsert i Lijiang, en liten stad som vi ska göra studieresa till i oktober efter vårt höstlov.


Kommentarer
Postat av: Sum

Det är synd att man inte spelade in konserterna :( Hade gärna velat se er uppträda!

Fin outfit du har på dig :D

2010-09-11 @ 23:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0