28e augusti: Handla kläder


'Dagen börjar med frukost i soffan.


Idag är vi lediga fram till kl.20 då det är English Corner på Nordica. Kineser kommer för att träna på sin engelska eller lära sig prata det. Men ska vi shoppa lite, vi ska cykla till Foreigner street och kolla in de många små klädbutikerna där.

Jag behöver faktiskt shoppa, åtminstone tröjor eller t-shirtar, för jag hade inte alls många med mig eftersom jag hela tiden var rädd för övervikt. Så kvällen innan jag skulle flyga tog jag ut typ 2kg kläder från resväskan. Byxor har jag flera par med mig däremot, så de kan jag vänta med.


Framme! Känns det bekant eller?


Den koreanska klädstilen är väldigt populär här i Kina, här är en affär som säljer koreanska kläder.


Deras kläder går verkligen ihop med namnet, ministorlekar på alla plaggen. Visst att kinesiska tjejer är smala men är de verkligen så smala?



Många av de små klädbutikerna är väldigt fint inredda och har oftast en speciell stil på klöderna.


Mycket mysigare och mer personlig inredning än de flesta av butikerna i Sverige,


Här hittade Frida en tröja som hon tyckte om.


Ett enkelt med snyggt omklädningsrum.

Kommentarer
Postat av: Sum

Vad fint det ser ut! :D Du får se om du hittar en tröja till mig hihi ^^

2010-09-06 @ 17:26:14
Postat av: yingan

Det ska jag göra :)

Annars ska du få låna alla kläder som jag köper här och som jag tar med mig hem till Sverige sen. ;)

2010-09-07 @ 03:50:46
URL: http://yinganikina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0