13/9 Dagens nonsens: Akta dig för blonda kineskillar

Idag var jag inne i centrum igen. Längs en gata hade de en marknad, den fanns där nog bara idag. Jag kollade in marknaden och gick i en lugn takt när jag plötsligt ser flera blonda kineskillar som står utplacerade lite här och var på ett och samma ställe. De tittade på mig och alla samtidigt började att ropa på och några gick fram till mig. Vad är detta tänkte jag!

De kallade mig för Xiao Mei Mei vilket betyder typ lilla flickan på kinesiska. Sedan frågar de mig om jag vill tvätta håret. Då greppar jag det, de jobbar för frisörsalonger i närheten och drar kunder på det här sättet, unga tjejer vill säker ha sitt hår tvättat. Vad är det för nån idiotisk tanke, varför ska vi vara offrena för detta?

De bokstavligen skrek efter en, hallå lilla flickan, vill du inte ha en hårtvätt. NEJ tack! tänkte jag och ignorerade dem totalt, jag tvättade ju håret i morse, ser jag verkligen så ofräsch ut redan?! Nej, det var ingen rolig upplevelse faktiskt, lite obehagligt och obekväm kände man sig. Men man kände sig mest förödmjukad, jag är 21år och vill banne mig inte bli kallad lilla flickan. Speciellt inte av blonderade kineskillar som är i samma ålder som jag, kanske till och med yngre.

Därför är jag lite suspekt mot blonda killar på stan nu, och jag undviker dem i största möjliga utsträckning. Fast så länge de håller sig borta från ämnet hår när de talar till mig så kommer jag nog inte att vända på klacken direkt.

Kommentarer
Postat av: Sum

JAg tror de ville något mer än bara tvätta håret :/ Läskigt! Du får lära dig lite kung fu så de inte närmar sig! ;)

2010-09-14 @ 14:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0