13 september: Carrefour Supermarket

Idag åkte jag in till centrala Kunming för att besöka ett supermarket där som heter Carrefour. Jag har varit på Walmart borta vid oss så många gånger nu så jag vill se om de kanske har ett annat sortiment på varor. Pinsamt nog så gick jag först fel, så jag fick fråga om vägen, när jag väl fann den rätta vägen så var det bara att följa den. Det tar som sagt ca 20min att gå och 10min att cykla dit. Skitnära ;)


På vägen dit tog jag lite bilder. Detta trähjul påminner mig om det muminavsnitt som jag och min syster brukar kolla på när vi var små. Muminpappan hade uppfunnit en typ av diskmaskin i den lilla ån med hjälp av ett sådant trähjul, där han placerade tallrikarna och glasen på träplattorn och så diskade det sig själv. Dock blev den lite för bra sen, allt porslin gick i sönder och muminmamman fortsatte att diska för hand istället.


Jag har ett stort intresse för lyktstolpar och gatulampor, brukar alltid kolla in designen på dem när jag kommer till en ny stad. Här i Kunming har vi en stilren i färgen blå.


Såhär snygga stängsel/hinder har man i Kina.


På väg till centrum passerade jag Yunnan Provinvial Museum, borde nog besöka det nåndag.


Nu känns det mer storstadsaktigt!


Nära, inte riktigt där ännu. Men här finns också en massa affärer man kan strosa runt i, om man vill.


Big screen på riktigt!


Nu är jag här igen! Det är rätt stor skillnad på detta område och mitt område, här är så modernt, jag gillar mitt område med en massa småaffärer bättre.

Kommentarer
Postat av: Sum

Jag tycker om det moderna mer XD

vi skickade tandborstarna för 28kr :( Det var ganska dyrt ändå. Jag ska gå och hämta din lönespecfikation när jag har tid :)

Tyvärr hinner jag o Mathias inte träffas så ofta nuförtiden :( han har fullt upp med sina saker. :(

saknar dig! vi hörs snart! <3 kram!

2010-09-29 @ 18:02:56
Postat av: Sum

Btw, hjulet liknar verkligen den på mumindalen! Jag borde se om det avsnittet :D

jag har fixat autogiro så det Tele2 drar från mitt konto iställlet :)

2010-09-29 @ 18:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0