10/9 Dagens nonsens - Vatten

Idag har jag avkalkat vår vattenkokare. Det har jag lärt mig hemma hur man gör, man kokar vatten med lite ättika. Så jag gick till walmart och köpte den billigaste flaskan ättika jag kunde hitta, 3 yuan för 500ml,. Jag hällde ca 100ml i vattenkokaren, lät den stå nån timme innan jag hällde i vatten och kokade det två gånger. Nu har jag hällt ut ättiksblandningen och kokar bara vanligt vatten för att få bort ättikslukten.

Det är nog ingen som har använt den vattenkokaren på typ ett år, Anledningen till att jag börjar använda den nu och inte tidigare är för att vi tre i lägenheten använder väldigt mycket vatten. Det går åt en stor dunk på 18,9 liter vatten på bara 2-3dagar, det är inte särskilt ekonomiskt i längden, inte ens i Kina. Därför tänkte jag att man kan koka kranvatten när man ska göra te, kaffe eller gröt till exempel. Man kan också låta det kokta vattnet svalna, hälla över det i en bringare och ställa in det i kylen så har man drickfärdigt kallvatten varje dag.

Förhoppningsvis slipper vi ringa och beställa vatten så ofta nu framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0