24 september: Kinesisk orkester

Så, nu fortsätter uppdateringen av bloggen som vanligt. Jag ska försöka att uppdatera med minst ett nytt inlägg varje dag så att folk inte besöker sidan i "onödan". ;P Hoppas att ni vill fortsätta att följa mina dagar här borta i Kina.
Ha det bra så länge!



Idag ska vi få vara med när Huang shans stora orkester repetera och övar inför sin konsert som de ska ha den här veckan.


Pampig byggnad på utsidan men mindre snygg på insidan kan jag konstatera.


Martin, Viktioria och Sara gör upp om taxikostnaden hit.


stor orkester på typ 60 pers!


Ett bekant ansikte, söta Huang shan!
Huang Shan


Paus! Nu får man passa på att titta runt på alla de olika instrumenten.


Några övar flitigt trots att det är paus.


Som hon här som spelar ett stränginstrument med liknar en liggande Erhu.


Gigantiskt blåsinstrument, bär hon med sig det hem tror du?


Msnnen här spelar på några frysta blad och det är så coolt, ljudet/musiken från bladen är underbart söt.


Back to rehearsal.


Många Erhu-spelare på rad.


Och här har vi den erfarna dirigenten som vi kallar för "lärarn"

Kommentarer
Postat av: emma-pemma

jag kommer alltid följa din blogg!

dock är jag sämst i världen på att skriva kommentarer, att skicka mail och sms... sluta inte tycka om mig, snälla!



saknar dig

2010-10-27 @ 18:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0