En massa kinesiska instrument


Stora slagtrummor


En typ av kinesisk bambuflöjt


Xylofon! det låter så otroligt vackert, jag önskar också att kunde spela xylofon...


kinesiska flöjter som kallas för Xiao eller Di.


Ett av mina favoritinstrument, Zheng.



Typ kinesiska gitarrer, de här finns i mångs olika varianter och storlekar. Ett mycket klassiskt samt populärt instrument i Kina. Den som ligger ner heter Pipa (pear-shaped lute) och den på stolen tror jag är en Liuyeqin (small lute).


Det ser ut som om de har ansikten, jag tycker att de ser väldigt roliga ut. ;P


Den här pipan ser lite nere ut.Kan man muntra upp den tro? ;)




En Yunluo (Small bronze gongs), tänk att man fortfarande spelar på dessa instrumenten!


Ennärbild på en Yangqin.


Ett kinesiskt notblad, de har ett särskilt siffersystem istället för noter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0