21 september: Mitthöst-firande på Nordica


Det är Mitthöst-festival! Vi firar det en dag tidigare tillsammans med Nordica personalen (så att de ska kunna fira det hemma med sina familjer på själva festivaldagen) med en gemensam middag på kvällen. En massa mat blev det, gosh vad jag blev mätt den kvällen. :P


Vi har kokta bönor (mina nya favoritbönor!) och jordnötter. Jag smakade jordnötterna, pappa sa att de skulle vara jättegoda men jag tyckte inte att de smakade så mycket. :P


Supergoda honungsrostade kastanjer som såldes överallt nu i samband med denna högtid. Kastanjerna har verkligen en unik smak och man måste nästan vänja sig vid den tror jag om man aldrig ätit dem innan. Jag gillar dem jättemycket men några av tjejerna i gruppen som smakade de för första gången tyckte inte smaken. Fast de lär nog att uppskatta den om de smakar dem fler gånger. ;)


Ett måste är ju såklart månkakorna. De mönstrade är fruktsmak (som inte alls är goda enligt mig, smakar syntetiskt och fyllning är äckligt klibbig) och den släta är med yunnanskinkan. Jag föredrar den sistnämnda medan de andra i gruppen gillar dem med frukterna mer. Men egentligen är det ingen av dem som tycker särskilt mycket om månkakor. De i Hongkong är godare, men allra godast är de min moster gör, men jag fick inte äta dem iår. :/


Min favorit, aubergine! Denna rätten var rätt stark men den var SÅ god ihop med ris, så jag åt övermycket av dem, alldeles för mycket. :P


Den här rätten var populärast bland tjejerna, alla älskar majsen och den är hur söt som helst, naturligt söt ;)


Kycklingsoppa med kycklinghuvud som dekoration i soppan.


Ett lååååångt bord med mat mat mat. ;D


På det andra bordet hade vi ris och dricka.


Alla väntar på att få börja ta för sig av den goda maten.


Några tar bilder, precis som moi då. ;)


Luo Feis supersöta dotter Lydia kom också X3


Innan middagen läste Xiao Le en text om högtiden som vi firar ikväll.


Äntligen dags att sätta sig till bords.


Happy Midautumn-festival! :D

Kommentarer
Postat av: Sum

GOTT!! :D:D

2010-10-07 @ 16:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0