Sichuan-Mahjong


Efter den goda middagen plockade Nordica personalen fram Mahjong, för er som inte känner till Mahjong så är det ett gammalt och mycket populärt spel i Kina. Man spelar med klossar, som är typ som ett kortspel där ena sidan är anonym/neutral/likadan som de andra. Spelet har många regler men det finns många versioner av det, ikväll ska vi lära oss den enklaste varianten, Sichuan-Mahjong.


Ruth lär oss reglerna och de två första rundorna spelar vi med öppna kort.


Jag, Hanna och Viktoria lär oss att spela Sichuan-Mahjong. (På undersidan är alla klossarna vita)


Helena hjälper mig att knäppa några bilder på mig när jag spelar Mahjong. Jag har spelat det förr men det var längesen och jag kan berätta att det är rätt kul och en aning beroendeframkallade XD, man kan spela det väldigt länge utan att tröttna.


Ruth förklarar reglerna på kinesiska och XiaoLin översätter till engelska. Vi spelade inte så många rundor den här gången men de har lovat oss att vi ska få spela igen en annan gång. ;)

Kommentarer
Postat av: Sum

Vad har du för snygg t-shirt pådig? :O

2010-10-15 @ 20:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0