Konstverken - Tålamod och detaljer


Här kommer bilder på de enskilda konstverken. Jag har inte tagit med alla, det är alldeles för många. Det finns t.ex. 4 skulpturer, jag har med 2 av dem.




Detta är en av mina favoriter i utställningen, tv-installation med glasbubblor. När det är helt mörkt ute och det endast lyser från skärmarna ser det riktigt coolt ut, speciellt den effekten som glasbubblorna ger åt tvbilden. Bilder på dessa kommer senare.


Först la vi ut glasbubblorna lite hur som helst, senare under dagen kom konstnären själv och la om allting, det såg helt klart mycket bättre ut när han hade ändrat det.




Jag gillar de här stora oljemålningarna väldigt mycket också. Den här hängde jag och Frida upp idag.


Tre män som dricker te.


Målning av samma konstnär.


Här är en annan konstnär, på långt håll ser motivet ut som en trappa i färg men...


kollar man nämre ser man att "trappstegen" är otroligt detaljerade. Man hade kunnat stå där hela dan och bara tittat oå den och ändå hitta något nytt eller som man inte sett innan.


Teckning av samma konstnär,.


Detaljer från teckningen på föregående bild.


Fortfarande samma konstnär. Pay attention to the details people!  Jag gillar denna mest av de 4 som fanns, De här två rutorna är bara en liten del av hela teckningen, den består av minst 50-60 st till. Vilket tålamod alltså!


Detta är de nya streckkoderna som tas i bruk alltmer här i Kina men även i Sverige tror jag. Vanligtvis har man bara siffror på streckkoder men här kan man föra in text i streckkoden som t.ex. handlar om själva produkten. utveckligen går framåt och konstnären Yan Linxiao är väldigt intresserad av datorer och det tekniska. Han har jobbat med datormjukvaror och fann ett intresse för ikonerna och pixlarna. Om man avläser dessa tavlorna som streckkoder/tags med exempelvis en androidmobil får man fram en texter telefonen, bland annat en dikt som Yan Linxiao har skrivit. Tavlorna är målade i akryl.


Det har tagit ca 1månad att måla en stor tavla, enligt konstnären själv. Han har varit gästföreläsare på vår "China Knowledge" lektion. Det var en sjukt intressant föreläsning, han berättade om sitt konstnärskap, sina intressen, sina tidigare konstverk, och allmänt om den samtida konsten i Kina. Detta är verkligen en person som följer sitt hjärta och går sin egen väg, han älskar konsten, trots att han knappt tjänar några pengar på sitt yrke och hans föräldrar är emot det så fortsätter han, för det är hans passion i livet, det han älskar mest. Det är mycket beundransvärt. Jag ska också följa mina känslor och tankar, jag ska också leva så som jag vill och göra det jag mest av allt vill göra i livet.

Kommentarer
Postat av: Sum

Jättefina tavlor!! :) Du gör rätt syrran, man ska alltid följa sitt hjärta och göra det man vill så man inte ångrar att man aldrig gjorde det man verkligen ville.

När har du tid att prata på msn? :) vi alla saknar dig jättemycket!

kram sum :)

2010-10-02 @ 16:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0