28/9: Konsert med Huang Shans orkester


Ikväll ska vi på konsert som hålls i denna pampiga byggnad. Jag tror att det är yunnans symfoniorkester som spelar.


Såhär ser det inuti.




Vi blev invitade av Huang Shsn, här är hon iklädd ett minoritetsfolks folkdräkt.


Stor konsertsal.




typiskt kinesiska lyktor som hänger i taket.


Viktoria och Sara F. stylar.


Kvällens värdinna som presenterade varje sång. Alla var verkligen uppklädda till max!


Första låten fick ett gäng flickor i vita ballerinaklänningar vara med.




De har så fina dräkter på sig!


Nu har de bytt till andra snygga minoritetsfolks dräkter/kostymer!


dirigenten som vi känner igen från repetitionen för några dagar sen.


Här spelar och dansar Erhu-musikanterna samtidigt! och Huang Shan är en av dem. Jag har spelat in några video från den här konserten men det får jag visa en annan gång. Musiken som spelades ikväll var traditionell kinesisk musik. Jag gillade det väldigt mycket men störde mig på dåliga högtalare och folk som satt och pratade högt under konserten. Annars var det bra. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0