27/9: Tjockispannkaka och Nudelsoppa

Jag gick upp runt 9 idag och gick ner för att se om jag kunde hitta frukostvagnen, jag har gått förbi den så många gånger nu men alltid vid fel tidpunkt. Den här gången ska jag köpa min frukost därifrån tänkte jag. Och vilken tur jag hade, vagnen stod där den brukar, precis nedanför oss.


Det blev en stor och tjock pannkaka, kostar 2 yuan, billig frukost som man blir mätt på tillsammans med lite tomat och gurka. Jag hällde lite honung över den eftersom den var rätt så smaklös.





Jag har köpt fullkornsnudlar i affären och kände för laga en nudelsoppa till middag idag. Dock råkade jag koka dem lite för länge, så de var alldeles mjuka.


Groddar, aubergine och gröna bönor.


och så lite strimlade vitkål.


Detta var dagens middag. En massa disk blev det efteråt, mer bekvämt att äta ute men roligare att laga själv. ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0