18 September: Båttur i Green Lake Park


Det är lördag, vi har slutet skolan och det är fint väder ute, vad gör man då? Jo, man drar till härliga Green Lake Park!


Yeah! Här är så vackert!


Höga, stora occh ståtliga gamla kinesiska byggnader och bredvid går små tre"Lao wai" (utlänningar).


vi såg de här båtarna i sjön och tänkte, det måste vi bara pröva!

Så det gjorde vi. Här köper Sara F. vår biljett, vi hyrde en manuell trampbåt för 40kuai/timme. Så det blir 10kuai/person.


Här är vår fina båt!


Dagens lilla "äventyr", vad ska vi hitta i sjön? ;P


Andra som också passade på att njuta av det fina vädret.


Jag och Frida började att trampa. Vi hade ganska mycket problem med att styra båten i början, men det löste sig till slut. Frida grejade det, jag hjälpte till att trampa.


Blåblå himmel. :)


En liten ö mitt i sjön.


Viktoria i det varma solljuset. Man svettades verkligen i det!




En överexponerad bild på mig och Sara forsang.


En mer rättexponerad bild på Frida och mig.




Man fick styra mycket noggrant när man skulle under broarna, båtarna kommer precis igenom.




Efteråt gick vi runt på mittenön i parken och kollade på vad folk höll på med, här är ett gäng unga killar som dansar till exempel. Det skulle egentligen ha blivit fler bilder från denna eftermiddag men batteriet dog. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0