17 september: Taste and Interest Exhibition


Kvällens måltid före vernissagen.


Presentation av utställningen, till vänster kinesiska och till höger engelska. Denna utställning är ett samarbete mellan 7  kinesiska konstnärer från ett och samma kollektiv.


Det var fortfarande ganska tomt på folk när jag kom runt 19-tiden, vernissagen skulle börja kl.20. 


Frida, Malin och Lotta.


Sara E., bjöd in sina kinesiska vänner till den nya utställningen


Det kom mer och mer folk då klockan närmade sig åtta.


Lite mingelstämning.


Kineser som beundrar konstverken.


Man var tvungen att stå nära för att kunna urskilja alla de fina detaljerna i dessa tavlor.


Konstnären, till höger i grön t-shirt , framför sin egen tavla.


Jag, framför en av målningarna jag gillar. Malin höll i kameran.


Min uppgift idag var att stå vid ljud- och ljusbordet på övervåningen. Jag skulle reglera ljuset och ordna ljudet i mikrofonerna. Men när det väl började så kom volontären Johnny in och fixade allt, så jag behövde knappt göra nåt. :P


Dagens värdar är Frida och Luo Fei, en ska presentera utställningen på engelska och den andra på kinesiska, och ni kan nog själva klura ut vem som ska snacka på vilket språk. ;)


Publiken bildade en halvcirkel/måne framför scenen. Ändå rätt mycket folk.


Luo fei, Frida och de sju konstnärerna som medverkade i utställningen.


Efteråt var det dags för ytterligare mat samt lite mingelmat och dricka, det fanns pepparkakor, brownies och frukt. Som en äkta vernissage ska va! ;D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0