1/10: Iowa Super Soccer

Ett polsk band, Iowa super soccer, ska spela på Nordica ikväll, det är faktiskt riktigt spännande, ska bli roligt att få se en europeiskt konsert igen, jag har saknat det. Men mest av allt saknar jag rockkonserterna, framförallt MCR:s konserter man glömmer bort allt och bara njuter. När ska jag få gå på en sådan konsert igen?


Frida, Sara och Malin passar på att fika innan konserten börjar.


Intresset för utländska band är rätt stort. Nina, Nordicatjejen som ordnar alla konserterna var lite orolig att det inte skulle komma så mycket folk. För idag är egentligen många lediga eftersom det är Kinas nationaldag, 1 oktober 1949 stod Mao Zedong på Himmelska Fridens Torg i Beijing och utropade den Kinesiska republiken.


Stämningsbild före konserten.


Bandet går upp på scen. De är rätt många, sex stycken tror jag.


Sångerskan i Iowa super soccer.


Färgerna är helt fel här, men eftersom strålkastarljuset är starkt rött så fick alla röda kläder. Egentligen är sångerskan klädd i svart.


Detta är de rätta färgerna på allting. Se vilken skillnad. :P




Det kom inte jättemycket folk men de som kom och såg konserten uppskattade bandet och deras musik väldigt mycket, de fick göra encore och efteråt var det många som ville prata och ta foto med dem och såklart bad dem om autografer. Det blev en lyckad och mysig kväll. Jag vill gå på fler konserter! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0