Souvenirjakten fortsätter


Mopeder och den vietnamesiska flaggan ser man överallt i Hanoi.


Också en vanlig syn på gatorna i Hanoi, folk som säljer mat sittandes på superlåga plastpallar.


Ännu fler medelålders och äldre damer som har denna sysselsättning.


Fritera deg, finns i Kunming också men de här såg mycket mindre ut och mer aptitliga ut tycker jag. :P


Nån typ av vietnamesiska dessert, i de många glasskålarna finns olika söta frukt och annatblandningar, det ser dock väldigt syntetiskt ut med de så många olika färger.


Mycket längre hus och byggnader här i Vietnam, och de är väldigt färgglada och fina! Jag gillar verkligen arkitekturen här! Här kan jag tänka mig att bo ett litet tag. Det verkar mysigt. ;)


Fina lägenheter med balkonger som vetter ut mot de hårt trafikerade gatorna men här nerifrån ser det snyggt och lyxigt ut. ;P


Elledningarna kors och tvärs mellan husen, trassel hit och trassel dit, känns det som iaf, men det tycker nog inte de vana vietnameserna.


Bröllop på gång, det står med kinesiska tecken, hm? Men festkläderna ser vietnamesiska u, hur hänger det här ihop? :S


Fler bröllopsgäster på väg till festen.


Jag gillar denna bild, någon mer som gör det? ;)


En affär som säljer fåglar i små träburar, det ser vackert ut med burarna men mindre kul för fåglarna.




Eftermiddagsfika! Några drack kaffe och tog sig även en bit kaka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0