Shopping i närkvarteret

Det här inlägget skulle egentligen hamna före lunchen på Gecko, men det blev lite fel i ordningen, här kommer det iaf :P


När alla var klara med det dem skulle begav vi oss ut i Hanoi souvenirkvarter, vi bodde ju mitt i stan och överallt fanns där hotell och vandrarhem så det var minst sagt ett turistområde. Inte konstigt att det fanns souveniraffärer på alla gatorna, vart man än gick typ. Här är vi inne i en liten affär, Sara och Malin verkar lite nyfikna på grejerna.


Så fina teset, jag ville köpa ett, de är relativt små men jag var rädd att jag inte skulle kunna få hem dem hela eftersom jag bär omkring på en stor backpack, och vi planerade ju att åka vidare till Catba Island också. Därför blev det inget porslinköp. :( Gaah, så fina!


En annan affär där Frida handlade lite souvenirer, tror det var några koppar med tillhörande assietter. Vi försökte att pruta och det gick men inte sådär jätteväl. Men man måste stå på sig, för det mesta ge dem med sig om man själv också är bestämd.


Gatumat. i detta fall grillat kött.


Friterade vårrullade och köttskivor.


Här frågar Viktoria om vägen till jag kommer inte ihåg vart, hon kanske bara ville veta var vi befann oss på kartan.


Jag  var mer intresserad av matstället bredvid, inne i gränden köar människor för att få i sig lite lunch. Rätterna stå färdiga inne i glasskåpen, rätt intressant, det fanns allt möjligt att välja på, både kött och grönsaker, och det såg rätt gott ut dessutom!


Vi stannar till vid typ varje souveniraffär, vilket betyder att vi inte kommer någon vart, att ta sig igenom bara en gata tog väldigt lång tid, ändå sålde de flesta affärerna liknande prylar och presenter.


Viktoria hittade sina favoritlampor, men hon köpte dem aldrig. :P Dock njuter hon av dem här inne i affären tillsammans med Frida.


De hade också jättefina målade glasunderlägg.

¨
Malin och Lotta hittade en affär som sålde bland annat smycken...


och utanför hängde där för superfina väskorna!


Vi gick förbi en affär som sålde olika prylar och kläder och väskor med kattmotiv, rena kattaffär alltså, här har vi ryggsäckar med broderade katter på.


Flätade korgar slash handväcskor. Hållbara, unika och ändå relativt snygga.


Sista affären före lunch. Här prövar viktoria en lång topp. Det blev ingen plagg för hennes del men Sara köpte sig en blåmönstrad klänning, en jättefin sommarklänning som passade vädret här och nu perfekt. Det var så sjukt varmt och fuktigt i Vietnam, som i Hongkong på sommaren. Blääh, jag ogillar verkligen sånt väder, speciellt hög luftfuktighet, känns som att vara inne i en bastu dygnet runt, man blir svettig och klibbig, verkligen inget hit.

Kommentarer
Postat av: Sum

Haha och ändå ska du åka till Hongkong i Januari X) Men då är det förmodligen inte lika varmt ;D

Gud vad fina saker, och vädret!! :( Jag vill okså ha sol och värme nu :( Det har blivit börja snöa här i Malmö också1!! GUD NEJ :( Men julen är här snart <3

2010-11-19 @ 13:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0