Morgonvandring i Hanoi



På hotellet diskuterade vi rumspriserna och bokade då två dubbelrum med en extrasäng i varje rum. Vi lämnade av vårt bagage i rummen och gick ner för att käka lite frukost eftersom det fortfarande var väldigt tidigt på morgonen. Vi kom överens om att en extra frukost skulle ingå för att vi inte fick någon mer rabatt på rummen.

Efter frukosten gick jag, viktoria och lotta till ett litet livs i närheten för att köpa lite dricka, Lotta köpte en hel förpackning sojamjölk.


Det längst till vänster typiskt vietnamesiska baguetter men resten till höger om de två är kött, tror det eller ej. Vi fick smaka lite på det vid frukosten och det var varken äckligt eller jättegott, smakar som kött bara. Men konsistensen var lite speciell.



Medan de andra stannade kvar på hotellet för att turas om att dusha och borsta tänderna etc, så gick jag och Viktoria på en liten upptäcktspromenad i näheten av hotellet.



Vietnamesiska trafikljus.


Det här två kvinnorna blev till min förvåning glada över att bli fotograferade.



Ganska snart kom jag och Viktoria till en jätterondell och på andra sidan fanns det en sjö med en omgivande park.


Tre kvinnor som sitter bredvid sjön och snyter sig.


Hade vi bara kommit en dag tidigare hade vi kunnat vara med på firandet av något 1000års jubileum, men det missade vi tyvärr. :/


Mycket folk och mycket mopeder och cyklar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0