28/12: Dagens nonsens - Silly me

Idag fick jag värsta bra idén (trodde jag) när jag satt och åt min middag uppe på taket på Nordica. Det var så fint väder ute idag, solen sken och det var hur nice som helst att sitta ute. Vi hade kinesiskalektionen uppe på taket också för att det är så kallt inne i Nordica, som min lärare sa, det är konstigt att man ska behöva gå ut för att bli varm, men det är så det funkar i Kunming. Så fort solen är framme är det varmt, annars kallt.

Tillbaks till min idé, en jättebra idé tänkte jag, varför har jag inte tänkt på det tidigare, tänkte jag. Men det var för att min idé inte var genomtänkt, that's why jag inte har gjort det tidigare. Jag hade bestämt mig för att chatta med familjen idag och jag tänkte att jag kunde ta med mig datorn till Green Lake Park och sitta där i det härliga vädret och chatta samt går runt med datorn i parken och visa min familj vad kineserna håller på med här på sin fritid.

Jag åt upp min mat, stekta breda nudlar med ägg och grönsaker (inte så dumt alls, lite mycket olja kanske bara :P). Sedan gick jag till marknaden för att handla lite jordgubbar, för jag tänkte att jag skulle äta det i parken medan jag chattar. Snabbt som attan promenerade jag till grönsaksmarknaden och köpte ½ kg jordgubbar och gick sedan raskt hem, plockade med mig datorn, sköljde några jordgubbar och la i en plastburk. Sedan cyklade jag till Green Lake Park. 

Inne i Green Lake park letade jag snabbt upp en någonlunda ren bänk, satte mig ner, plockade fram datorn, satte igång den och sedan slog det mig varför hur dum jag är. När jag skulle starta en ny sida av explorer kom jag ju på att jag inte har något internet i parken. Och då kan jag ju inte heller chatta med någon. Jag försökte att ansluta mig till några oskyddade nät men det ville sig inte. Jag gav upp efter upprepade försök.

Så jag satt där i Green lake Park och småskrattade lite åt mig själv över hur silly jag är som inte tänkte på att Internet inte följer med datorn. Jag är helt enkelt för van vid att bara använda datorn hemma där jag alltid är ansluten till Internet. Så jag satt kvar på bänken, tog fram mina jordgubbar och började att äta av dem. Jag kan i alla fall trösta mig med att de var mogna och söta och hur goda som helst. ;D

Sedan tog jag en runda runt Green Lake park innan jag ledde cykeln hemåt igen.

Kram yingan

Kommentarer
Postat av: Sum

Du är så söt syster min! :D Sånt drabbar även de smartaste ;) Du får skaffa mobilbredband, då funkar det hiih :D

Vill också ha jordgubbar! Jag får nöja mig med blåbär ;)

2010-12-28 @ 19:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0