22/12: Dagens inlägg - Rep rep rep

Just nu repar vi för fullt inför julkonserterna på fredag och lördag. Det kommer att bli en lång konsert, typ 2timmar med paus tror jag. Hoppas att folk orkar stanna så länge.
De nummer jag ska vara med i är inledningen där vi har en liten tomteverkstad-sketch, sång "Gläns över sjö och strand", sketch "julgranens roll på julen", prat om "julklappar" och sång "Nu tändas tusen juleljus".

Före konserten (som börjar kl.20) kommer det att serveras en julbuffé från kl.18. Jag får inte äta mig för mätt, vi ska ju ha konsert efteråt (även om jag inte är med i så många nummer) :P Fast det är ju faktiskt julafton, då borde man kanske få lov att frossa lite? ;) Dock frossade jag ju i söndags på vårt eget julbord, hehe. Nåja, det blir alltid så att man äter för mycket tiden runt jul ;)

Har ni ätit mycket julmat hittills, eller kanske främst julgodis och kakor, som pepparkakor och lussekatter? Någon mer än jag som har stått i köket och bakat egna julkakor? ;) Det är så kul med förberedelserna inför jul tycker jag, speciellt med maten. Jag brukar baka pepparkakor, kryddkakor, vörtbröd, lussekatter och laga gröt när jag är hemma i Sverige. Iår har jag bara bakat kryddkakor och lussekatter men jag har ätit gröt och pepparkakor, dock finns det inga vörtbröd här, det saknar jag, jag älskar vörtbröd. :/ Kan inte någon skicka en limpa eller två? :P

Bara 2 dagar kvar till jul nu!
Dan före dan före dopparedan! :D

Kram yingan

Kommentarer
Postat av: Sum

tycker du kan komma hem och baka till mig o familjen! :D saknar dina godsaker!!!

2010-12-22 @ 19:13:10
Postat av: Disa

men yingan, tror du inte vörtbröd hade fastnat i tullen, det går ju under kategorin "konstiga grejer från utlandet"...hade jag varit postkontrollant hade jag nog inte släppt igneom det ;P

hoppas allt är bra med dig vännen (det verkar ju iaf som det =) )

många kramar från ûber-snöiga malmö

2010-12-23 @ 21:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0