2/12: Dagens Nonsens - Busy Week

Hejsan hopsan allihopa!

Ber verkligen om ursäkt för att jag inte har uppdaterat någonting på bloggen den senaste veckan men jag har verkligen haft fullt upp hela tiden. I tisdags hade vi Adventskonsert så vi har repat och övat intensivt inför den dagarna innan konserten. Men det gick bra, det kom mycket folk, många kineser framförallt, och många gillade verkligen vår annorlunda konsert, jag kommer att berätta mer om den sen.

Sen efter konserten, de senaste dagarna har jag endast jobbat med förberedelserna inför Christmas Fair som kommer att äga rum på Nordica imorrn (Fredag) och övermorgon. Det är en julmarknad med försäljning av julsaker, julmat och julkakor etc. Vanligtvis besöker mer än 1000 personer denna marknad varje år. Så de senaste tre dagarna har vi dekorerat och flyttat på bord och stolar och städat och pyntat och köpt grejer till marknaden, en massa jobb helt enkelt. Jag tog dessutom på mig uppgiften att göra en karta och program till marknaden, nytt för iår, så att folk enklare ska kunna hitta de olika aktiviteterna i byggnaden. Så jag har ritat en karta över hela Nordica och satt ut olika punkter på den och förklaringstext bredvid, det låter väldigt enkelt men det har tagit sin lilla tid att färdigställa denna, allting är dessutom ritat för hand och all text är handskrivet. Jag tackar verkligen XiaoLin som har hjälpt mig med den kinesiska översättning, annars hade jag nog aldrig hunnit klart i tid. Jag kan lägga upp en bild på kartan om några dagar när marknaden är över och jag har lite mer fri tid att lägga på bloggen. ;)

En annan viktig sak är att min kära mor fyller år idag, ett stort grattis till dig mamma! När jag såg en mamma gå med sin dotter idag arm i arm med varandra tänkte jag på dig och när jag brukar kroka din arm när vi går ut tillsammans hemma i Sverige. Saknar det, eller snarare saknar er, min familj. Sverige saknar jag däremot inte så mycket, speciellt inte nu när jag har hört hur vädret och temperaturen är där borta, visserligen gillar jag snö, men i rimliga mängder, helst ska det bara falla långsamt från himlen. :P

I vilket fall som helst, GRattis på födelsedagen Mamma! Hoppas att du får en underbar födelsedag!
Vad skönt att mitt gratulationskort och brev hann fram i tid, jag var lite orolig trots att jag skickade det typ mer än 3 veckor innan din födelsedag men det var ju inte med stor marginal som det hann fram, Sum sa att ni fick det för bara 2 dar sen typ. Så det är alltid bra att vara ute i god tid när man ska skriva brev från Kina. ;)

Jag har uppmanat folk att skicka brev och julkort till mig, hoppas att någon gör det, skulle verkligen bli väldigt glad om jag fick några. Viktoria min kompis får alltid en massa brev och kort, känns det som iaf, mycket oftare än någon annan i gruppen, så jag är lite avis på henne. Det är alltid kul att få post, även om det bara är några korta rader på ett vykort. Har jag hintat tillräckligt nu, förstår folk vad de genast ska sätta igång med om de inte redan har gjort det? *host* *host* ;P

Nu har jag babblat på tillräckligt för ikväll. Imorrn ska vi fixa de sista grejerna inför Christmas Fair, den börjar kl.17 och vi kommer att vara där minst till kl.21 då marknaden stänger, förmodligen längre. Vi ska dessutom gå lucia i ca 15min imorrn kl.19, Viktoria ska vara Lucia. So wish us good luck ;)

Ha det bra allihopa!
(Btw så verkar det inte som att jag kan komma in på facebook ett tag framöver, så om det är någon som vill få tag på mig får ni antingen posta något här eller maila mig på yingan89(at)yahoo.se)

Många kramar
yingan

Kommentarer
Postat av: Sum

Kom ihåg att vi ska prata imrn! :D jag saknar dig! <3

2010-12-04 @ 19:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0