16/12: Dagens inlägg - Idag kom vintern

Vilken tur att jag köpte nya varma fodrade skor i lördags!

För idag kom vintern till Kunming, kändes det som iaf. De senaste dagarna har det varit sol och inte så kallt, men när jag vaknade iaf var fönstrena helt igenimmade och man kände kylan krypa in under skinnet på en. Och det var en bitande kyla man kände när man kom ut, oerhört stor skillnad gentemot igår. Min tunna fingervantar behöver bytas ut och jag hade på mig två halsdukar varav den yttre över ansiktet hela vägen när jag cyklade till Nordica idag på morgonen, vinden var isande kall mot kinden. Men jag borde ha haft på mig leggings också, mina ben frös, men inte fötter, de nya skorna är väldigt varma och sköna. X3

Jag försöker att hålla mig varm när vi har pauser eller raster mellan lektioner genom att hoppa runt inne i Nordica och göra lite enkla övningar, annars hade det inte funkat. Det är dessutom vansinnigt kallt inne på Nordica av någon konstig anledning, de har ingen isolering överhuvudtaget, vissa dagar är det varmare utomhus än inomhus, helt sjukt. :P

Så jag måste alltid ha med mig en extra tröja när jag ska till Nordica, blir det varmt kan man alltid ta av sig men blir det kallt kan man faktiskt inte stå och hoppa hela dagen lång. Annars brukar jag dricka hett te eller vatten, det hjälper en stund. Men många lager kläder är mitt bästa råd, och det har jag, lager på lager på lager. Jag är ju dessutom rätt lätt frusen av mig. :P

Hemma är det också ganska kallt, men där har jag iaf mitt värmetäcke och min vattenpåse, som dock har slutat att fungerar till 100%, undrar om man kan gå tillbaks till affären med den. Den blir varm men inte lika varm som tidigare, hoppas bara att den inte sprängs när man "laddar" den, man vet aldrig med kinesiska saker. :P

Kalla kramar även härifrån Kunming
//yingan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0